вторник, 26 марта 2019 г.

РОЗРОБКА  МАЙСТЕР – КЛАСУ  З УКРАЇНСЬКОЇ  мови та літератури
«Я РОБЛЮ ЦЕ ТАК»

Тема: Розвиток  креативної  компетентності учнів на уроках української мови та літератури.
Мета: Поширити та передати педагогічний досвід шляхом показу інноваційних методів та прийомів роботи власної системи викладання; спільно опрацювати запропоновану тему та в процесі співпраці знайти творче вирішення проблеми, поставленої перед учасниками.
Вступне слово: Важливим завданням освіти в Україні є підготовка освіченої, творчої, компетентної особистості. А завданням вчителя – створити  умови  для утвердження атмосфери творчості, допомогти учневі знайти себе в житті, а навчально-виховну діяльність  спрямовувати на створення такої системи співпраці, головна мета якої – максимальний розвиток творчих здібностей дитини.
І перш, ніж розпочати роботу, я хотіла б дізнатися з яким настроєм сьогодні ви завітали на майстер-клас.
( На підносі папірці різного кольору.)
Мій настрій зеленого кольору, тому що цей колір допомагає нам бути ближче один до одного і символізує гармонію.
  ( кожен повинен обрати улюблений колір і розповісти про те. з яким настроєм прийшов на зустріч)
    Система  завдань і вправ, для  учасників  майстер-класу  
1. Вправа “Пограємось у слово”.
Робота виконується парами: один учень записує іменник, а інший добирає до нього прикметник . Цю вправу я пропоную учням на закріплення теми «Словосполучення».
 2. Однією із улюблених вправ моїх учнів є  “Німий” диктант
Учням пропонуються картинки з малюнками або світлинами. Завдання учнів – записати слова, що називають зображене. Додатково можна запропонувати поставити наголоси в записаних словах, пояснити їх значення чи орфограми. Над цим завданням будемо працювати в парах.(Розподіл картинок.)
3. Хочу запропонувати вам попрацювати над дуже цікавою вправою “Малюю музику словами”. Пропоную прослухати декілька звуків і за цими звуками описати мелодію словами (2-3  речення).(Звучить фонограма. )   Що вам спало на думку, коли ви слухали ці мелодії?(Кожен із учасників висловлюється.)
 4. До теми «Другорядні члени речення», яку вивчаємо у 5 класі, буде доречною вправа “Розмалюй  моє  речення”.
Кожному учневі дається по одному реченню, яке він  повинен  доповнити другорядними членами речення.
( Струмок в‘ється. Сонце сідає. Наступила осінь. Шумів вітер. Стелиться туман. Почастішали дощі. Настав ранок. Світає. Ліс спить. Пташки замовкли.)
5.  На уроках літератури для розвитку творчого мислення використовую вправу “Оповідання-ланцюжок». Перший учасник складає речення, а кожний наступний додає своє, щоб разом утворилося коротке змістовне оповідання. Тема оповідання: « Казка зимового лісу»».
 (Оповіданням називають невеликий за розміром прозовий художній  твір, в якому описується одна  чи кілька подій у житті героя та задіяний малий період часу. Оповідання належить до малої форми епічного роду літератури. Для оповідання властива здебільшого невелика кількість дійових осіб, стислі описи та характеристики героїв.) 

6.  Складання сенкану з   учнями 8 класу. Пригадайте трагікомедію

І. К. Карпенка-Карого «Сто тисяч». І спробуйте створити  два сенкани.  Один до слова «гроші», інший до слова «життя», завчасно погрупувавшись на дві групи.

 Сенкан  допомагає   узагальнити інформацію, схоплювати складні ідеї та формулювати їх декількома словами. Як правило, на його написання багато часу не потрібно, його   пишуть   всього кілька   хвилин.

Сенкани можна використовувати на різних етапах уроку.
( Що таке сенкан записано на двох листках, що даються групам.)
(Сенкан  ( синквейн)— це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
1.     Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2.     Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3.     Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4.     Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5.     Останній рядок складається з одного слова —  синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.)
Гроші
Потрібні, важливі
Заробляти, використовувати, рахувати
Гроші — це невід'ємна частина нашого життя, яка забезпечує нам певне матеріальне та соціальне становище в світі.
Багатство.
Життя
Прекрасне,щасливе
Повчає,виховує ,предостерiгає
Треба цiнити всеє життя
Шлях
7.   Вправа, яка називається «Квітка цінностей». Цю вправу можна використовувати на будь-яких темах уроку. В більшості випадків   цю вправу використовую на закріплення. Наприклад, якщо вивчаємо тему «Іменник», то я пропоную дітям  у родовому відмінку однини записати на пелюсточці квітки побажання один одному. А на серединці квітки побажання  від  учителя. Із цих пелюсток ми складемо квітку, і отримаємо квітку цінностей.
(Скріплюється квітка, кожен учасник зачитує побажання.)
8. . Інтерв’ю з автором твору
 Вивчаючи історичну повість І.Франка «Захар Беркут», учні задумалися над питанням: чому у кінці повісті  батько тухольської громади помирає ?  Відповідь дізналися  під час інтерв’ю з автором.
«Я вважаю, що таке закінчення повісті оправдане. Захар Беркут присвятив своє життя служінню громаді, виховав сина Максима справжнім патріотом, чесним, справедливим. Максим, як і його батько, любить свій народ,  рідну  землю. Отже, свою місію Захар Беркут виконав: прожив життя, гідне наслідування. Тому я  так закінчив свою повість»»
    « У громаді всі вважали  Захара Беркута батьком, ватажком.  Він – представник старшого покоління тухольців. Естафету молодшому поколінню він передав з честю. Це я, як автор повісті, яскраво показав у останньому зверненні Захара Беркута до громади».













 1.Струмок в’ється.


 2.Сонце сідає.


 3.Наступила осінь.



4.Шумів вітер.


 5.Стелиться туман.

6.Почастішали дощі.


 7.Настав ранок.



8.Світає.


9.Ліс спить.



10.Пташки замовкли

Сенкан  ( синквейн)— це вірш, що складається з п’яти рядків.
1.Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2.Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3.Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4.Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5.Останній рядок складається з одного слова —  синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Гроші











Сенкан  ( синквейн)— це вірш, що складається з п’яти рядків.
1.Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2.Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3.Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4.Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5.Останній рядок складається з одного слова  —  синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Життя

Комментариев нет:

Отправить комментарий